Tuesday, March 13, 2007

Jag har fått jobb!

Jo, det är faktiskt sant! Igår var jag på anställningsintervju för ett semestervikariat som läkarsekreterare på GerRehab här i Falun och idag ringde chefen och talade om att jag fått jobbet! Visserligen är det bara ett semestervikariat på 7 veckor men det är ju alltid en början. Nu får jag ju iallafall in en fot och förhoppningsvis kanske jag får jobba kvar längre eller hanka mig fram på vikariat på något sätt. Jobbet är på 50% och jag börjar veckan efter midsommar. Så nu både längtar jag och inte längtar efter sommaren. Jag vill såklart börja jobba "på riktigt" (inte minst för att få mer pengar...) och det verkar vara roliga och intressanta uppgifter; varierande och så. Samtidigt vill jag ju inte lämna mina underbara nya vänner på GävleDala Företagshälsa. Jag har trivts så bra där och verkligen levt upp under min arbetsträningsperiod; från att ha varit helt sjukskriven i nästan tre år har jag på bara några månader kommit upp till 50% arbetsförmåga och 75% ligger inte långt borta! Jag kommer sakna allihopa men samtidigt så är de ju inte mer än ett telefonsamtal borta!

Förutom den goda nyheten att jag fått jobb idag så väntade en trevlig överraskning när jag kom hem. Min svägerska var nämligen i Stockholm förra helgen och då var hon på Panduro... Hon hade berättat innan att hon skulle dit och jag var grön av avund... Panduro i Stockholm är ju rena drömmen! Pärlor och annat pyssel så långt ögat kan nå... Min söta svägerska hade dock tänkt på mig och idag när jag kom hem låg det ett paket på bordet. Hon hade köpt lite olika sorters pärlor och skickat till mig. Gulligt va?! Bl.a. var det supersnygga pärlor i bärnsten; får se vad jag kommer på att göra för snyggt av dem.

2 comments:

annakarin said...

OJ, vad kul!! Stort grattis!!!

Frida said...

Åh, grattis! Stor kram!