Saturday, April 21, 2007

30-års fest med 80-tals tema

Förra helgen var jag på 30-års fest med 80-tals tema. Det var min barndomskompis Frida som fyllde år. Det var jättekul att se allas 80-tals outfits; alla hade verligen ansträngt sig och gjort sitt bästa för att se riktigt 80-talsaktiga ut! Bäst tyckte jag dock att Fridas bror Jon och Fridas sambo Pontus var med sina hockeyfrillor (som Jons flickvän Linn fixat!) och snygga mustacher... Jon hade t.o.m. målat lite strån på bröstet så det såg ut som om han hade hår där. Han såg ut som en äkta Don Juan! Frida och hennes familj hade verkligen ansträngt sig för att göra en så bra fest som möjligt. Det var roliga lekar, där vi var uppdelade i lag (vårat lag hette "Fridas muppar" som Linn så fyndigt kom på då Fridas mamma i ett tidigare tal nämnt att Frida gillade Mupparna då hon var barn) och trevliga tal till födelsedagsbarnet. Speciellt Fridas faster höll ett väldigt fint och känslosamt tal.

Med på festen var också såklart också Anna-Karin som är en av Fridas närmsta vänner. Det är tack vare henne som jag fått kontakt med både henne själv och Frida i vuxen ålder! När jag och Anna-Karin gick i låg- och mellanstadiet var vi jättegoda vänner och jag var hemma hos Anna-Karin väldigt ofta. Det var så skönt att komma hem till en familj där det fanns någon som hjälpte till med läxorna och där det var ordnat och städat och fint. Jag t.o.m. bodde hos Anna-Karin i några veckor när vi gick i 6:an, då var min mamma på en av alla hennes hälsoresor. Så nu när det var fest förra helgen så fick jag sova hemma hos Anna-Karins familj. Det var jättekul att träffa hennes föräldrar Maj och Lars-Göran också. Jag och Maj satt och pratade en hel del och då kom jag ihåg när jag var barn och var och hälsade på Anna-Karin och satt och pratade med Maj i köket; då kunde Anna-Karin komma ut och säga, lite surt, -"Hallå, är du och hälsar på mig eller min mamma?". Men det var ju så trevligt att prata med Maj - hon var så annorlunda mot min egen mamma! Det var lika trevligt att prata med henne denna gång och nu kom vi överens om att vi, tillsammans med min mamma och min syster Lisa, senare i vår ska åka till Bäsna trädgård för att ta en fika och vandra på Trollstigen!


Jag och Anna-Karin


Födelsedagsbarnet Frida och Anna-Karin (i bakgrunden Fridas kompis Annika)


Fridas bror Jon och hans flickvän Linn


Frida sitter och lyssnar på ett tal som hennes pappa håller

Fridas kompisar från Mjölby; systrarna Ester och Frida

Fridas sambo Pontus (tyvärr syns inte den snygga hockeyfrillan som Linn klippt honom i, men om ni vill se en bättre bild så gå in på Frida eller Anna-Karins bloggar).

3 comments:

annakarin said...

åh, vad vi är snygga! eller?... jag ska vidarebefordra din gulliga kommentar om mamma och pappa, vet ej om de läser din blogg. då blir de glada! hoppas ni får kul i trädgården, har ni bestämt ett datum?

Johanna said...

Jag tycker vi är skitsnygga! ;-) Ja, vad roligt! Det är alltid kul om folk läser ens blogg - och jag har väl inte så många läsare kvar då jag är så dålig på att uppdatera bloggen... Det blir nog jättetrevligt i trädgården; vi har inte bestämt datum men jag har pratat med min mamma och hon tyckte att det lät som en bra idé.

loella said...
This comment has been removed by the author.