Sunday, September 16, 2007

Johannas smycken

Här är bilder på några av mina smycken:
Långt halsband i turkosa toner; turkos krackelerad bergskristall, cateye, krackelerade turkosa pärlor m.m. Lås på framsidan, två långa hängen och en silverpläterad kedja i mitten. Söta små silverpläterade liljor längst ner på hängena. (Jag har även detta halsband i rosa, brunt, svart & vitt och grönt)
Långt halsband i bruna toner; tigeröga (en sorts halvädelsten), snäckskalspärlor, cateye, vaxade glaspärlor m.m. (Denna variant har jag också i rosa, grönt, svart & vitt, grönt & svart och turkost).
Magnetsmycke som man både kan använda som halsband och armband. Sötvattenspärlor i peacock (går åt svart och skimrar i grönt och lila), silverpläterade kulor, svarta facetterade glaspärlor och svarta facetterade magnetpärlor i hematit. (Jag har dessa även i brunt, turkost, grönt, rosa och lila).

Armband på memorywire i lila toner med silverpläterade mellandelar. Cateye, krackelerade pärlor och facetterade lila glaspärlor. (Detta armband finns även i svart, turkost, rött & svart och rosa).

Halsband; mockarem med ett stort maffigt hänge utav silverpläterad kedja med många hängen i rosa toner. Rosenkvarts (en sorts halvädelsten), vaxade glaspärlor och facetterade glaspärlor med cateye-effekt. (Detta halsband finns även i svart).


Armband på memorywire i rosa toner och silverpläterade mellandelar. Sötvattenspärlor, cateyepärlor, krackelerade pärlor och vaxade glaspärlor.

Maffigt armband på silverpläterad kedja med många hängen; vaxade glaspärlor, krackelerade glaspärlor, cateyepärlor (både fyrkantiga och runda) och silverpläterade små liljor. (Detta armband finns också i turkost, grönt och svart & "genomskinligt").

Halsband med ljusgröna avlånga sötvattenspärlor, vita runda sötvattenspärlor, silverpläterade mellandelar och svarta facetterade magnetpärlor i hematit.

Halsband med rosa sötvattenspärlor, silverpläterade kulor och svarta, facetterade magnetpärlor i hematit.

Halsband på silverpläterad kedja med rosenkvarts i olika former.

Detta är några av de halsband jag har hemma, bara så ni ser modellerna. Om det är något som någon vill ha i någon annan färg än de jag visar här eller det jag har skrivit att jag har hemma så kan det nog ordnas det också!

5 comments:

Victoria said...

Jättefina smycken! Min favorit är nog det rosa armbandet på silverpläterad kedja och en massa olika pärlor, väldigt sött!
Kram/Vic

Johanna said...

Tack så mycket! Ja, det rosa armbandet har jag fått inspiration ifrån dig att göra - du har så himla många fina smycken på Swedish Delights! Jag tycker väldigt mycket om de "maffiga" armbanden med mycket tingel och tangel på - i början då jag gjorde dem tyckte jag mest att de var roliga att göra men skulle aldrig kunna tänka mig att ha på mig dem själv, det kändes som att det var för mycket. Men sedan började jag använda dem och jag vande mig; nu tycker jag jättemycket om dem och har fått väldigt mycket uppskattning för dem. Tack så mycket för tipset angående vad som kan passa till Halloween också - rött och svart passar ju bra såklart! Men vart kan man hitta dödskallepärlor...?

annakarin said...

Ja, nu hittade jag hit igen, tack vare visitkortet jag fick. Annars hade jag nog gett upp hoppet om dig.. Trodde du gått över till Facebook istället. Kul att jag hade fel!

Fina smycken, som alltid. Smart idé att använda bloggen som skyltfönster! Lycka till.

annakarin said...

Är det inte dags att ändra i din profil? Du är inte 29 år ung längre... Inte jag heller tyvärr. Snart är det hemmet för oss båda :)

Johanna said...

Ja, du har nog gjort rätt i att ge upp hoppet om mig angående bloggen... Är i stort sett bara på Facebook nu. Men jag har ju som sagt angett min bloggadress på visitkorten så jag kände mig så illa tvungen att lägga ut några smycken iallafall! ;-)

Ja, just det, man måste ju ändra i profilbilden här också... Har bara gjort det på Facebook. Nej, nu är det hemmet nästa! Dags att börja kolla på senaste modet för rollatorer! ;-)