Sunday, September 16, 2007

Visitkort, smycken och Halloweenparty

Hallå! Här är jag igen. Jag ber om ursäkt om det är någon därute som fått en chock och plötsligt drabbats av andnöd eller något liknande då personen i fråga ser att jag faktiskt lagt ut ett nytt inlägg - det är inte min mening att vålla någon skada med detta inlägg. Jag såg då jag skulle lägga ut det här inlägget att det senaste är skapat för exakt 2 månader och 1 dag sedan... Förmodligen har jag vid det här laget tappat de få läsare jag haft, fast jag tror att jag har två st. trogna som då och då checkar läget här inne på bloggen iallafall ;-). Varför lägger jag nu ut ett nytt inlägg helt plötsligt då, frågar ni er. Jo, det är faktiskt så att jag har beställt visitkort med tanke på min hobby att göra smycken och på de visitkorten står adressen till denna blogg - det vore ju trist ifall någon som fått mitt visitkort går ut på min blogg och finner att den inte alls är uppdaterad...

Tanken är nu alltså att jag ska lägga ut en del bilder på de smycken jag gör. Jag ber om ursäkt om inte bildkvalitén är den bästa alla gånger, men jag är inte någon jättebra fotograf och dessutom har jag ingen värstingkamera att ta bilder med heller, så jag gör så gott jag kan med de resurser jag har!

Ja, vad händer annars i mitt liv då? Jag har avslutat mitt vikariat på GerRehab som jag hade under sommaren och har fått ett nytt vikariat på Resursgruppen, Falu Lasarett. Resursgruppen fungerar som en vikariepool så jag hoppar runt mellan olika avdelningar där jag behövs också har jag en hemavdelning dit jag alltid går om jag inte behövs någon annanstans, min hemavdelning är GerRehab. Det har fungerat bra än så länge, man lär sig väldigt mycket på att vara på många olika avdelningar men det är lite jobbigt att aldrig komma in i rutinerna riktigt. Både för- och nackdelar alltså, som med det mesta här i livet!

Annars planerar jag mycket inför min 30-års fest nu. Tidigare har jag haft ångest över att jag ska bli så himla gammal som 30 år snart!!! En 3:a istället för en 2:a som första siffra, det är rätt påtagligt på något sätt. Det är så mycket som man borde ha hunnit med när man är så här gammal - som att ha skaffat sig en bra utbildning, fått barn, gift sig, skaffat hus och hund m.m. m.m. Jag har väl fortfarande lite ångest får jag lov att erkänna för jag känner det som att jag ligger oerhört långt bakom många andra som är i min ålder men den värsta ångesten över att fylla 30 har faktiskt lagt sig. Jag har börjat tänka som så att jag redan är 30 år och att det bara är det roliga kvar - nämligen festen!

Vad ska jag ha för fest då? Jo, eftersom jag fyller år i slutet av oktober så passar ju Halloween-tema jättebra tycker jag, så det ska det bli. Jag har hittat några bra sidor på nätet som har bra maskeradgrejer - både kläder, smink och saker för utsmyckning av lokal. Det svåra är att begränsa sig; jag vill ju ha nästan allting...

No comments: