Friday, May 18, 2007

Långtråkigt...

Idag har jag haft en s.k. klämdag; mellan Kristi Himmelfärsdag och lördagen. På ett sett är det ju väldigt skönt att vara ledig; man kan sova så länge man vill t.ex. Men sedan då... Martin har suttit vid datorn hela dagen eftersom han skriver C-uppsats, jag har ingen bra bok att läsa, det har varit värdelösa program på TV... Städade och tvättade gjorde jag igår. Jag har roat mig med följande:
  • Prata i telefon
  • Göra några smycken (av de få pärlor jag har... *snyft*)
  • Prata ännu mer i telefon
  • Klappa katten
  • Upprepande gånger fråga Martin om han ändå inte behöver lite skrivhjälp (och fått ett suckande/grymtande nej från honom varenda gång)
  • Zappa bland de dåliga TV-kanalerna (bara för att upptäcka ännu en gång att det faktiskt inte finns något att se...)
  • Slumra framför TV:n då det inte finns något bra att se på den

Ja, så har dagen gått. Men sedan, kl. 20, så såg jag plötsligt ljuset i den svarta tunneln - det var dags för Talang 2007 på TV4! Jag tycker verkligen de är hur duktiga som helst och blir så himla imponerad; speciellt när det är barn som uppträder. Simon, som trollade, tyckte jag var jätteduktig både första gången han uppträdde och nu i semifinalen. Hanna påpekade dock att han gjorde ett misstag men jag såg då inget; jag blev hur imponerad som helst. Men charmigast var absolut lille skånske Elias, även om jag tyckte att han var bättre första gången (men det kan ha berott på att jag tyckte låten var bättre då). Jag hoppas verkligen att han går vidare till final - han hade sådan utstrålning och var så härlig att titta på! De som gick vidare direkt (alltså de som juryn röstade vidare) var Harlem Hotshots som dansade Lindy Hop. De var verkligen jätteduktiga, men då jag inte håller på med dans och därmed inte så insatt i det så blir jag inte lika road av dans som av sång. Men de är absolut värdiga finalister; inget snack om saken. Och jag tror nog att min kompis Anna-Karin som håller på med Lindy Hop blev riktigt glad över deras finalplats!

Tillägg: Jag såg nu då jag läste om kvällens program av Talang 2007 att det visst hänt en liten olycka i trollkarlen Simons nr; hans assistent hade visst blivit svedd i håret av en uppflammande eldslåga... Inte bra. Men det hade tydligen gått bra med henne iallafall, så det var ju tur i oturen!

4 comments:

Karin said...

Jag hatar att ha långtråkigt. Det känns som om jag slösar bort tid som jag skulle kunnat haft roligt på... :-D

Johanna said...

Ja, till viss del är det ju så också... Och idag jobbar Martin så jag är helt ensam - fördelen är att jag iallafall får ha datorn då...

annakarin said...

Vilka fina bilder du lagt in i bloggen. Gillar både bilden på alptopparna och den på dig!

Johanna said...

Tack! Den på alptoppen är en bild på Matterhorn som jag tog när jag var i Schweiz, Zermatt. Bilden på mig har jag haft i bloggen förut också men då har den legat i min presentation och varit lite mindre. Nu valde jag att lägga den i "blogghuvudet" eller vad man ska säga.