Tuesday, May 29, 2007

Separationsångest!

Jag har drabbats av separationsångest. Denna vecka är nästsista veckan för mig på GävleDala Företagshälsa; sedan börjar mitt vikariat på GerRehab, på Falu Lasarett. Det ska bli jätteroligt att börja jobba på riktigt; fr.a. för att få tjäna lite mer pengar. Det ska givetvis bli jättekul att träffa nya arbetskamrater också; jag har fått en jättepositiv bild av min nya arbetsplats. Dels fick jag en bra känsla när jag var där på intervju men jag har också hört väldigt mycket gott av andra om den avdelningen. Men jag kommer ju ändå sakna mina kära arbetskamrater på GävleDala Företagshälsa! Jag har hunnit vara där i nästan 9 månader och jag tror nästan inte att man kan vara på någon bättre arbetsplats. Det är så mycket värme och glädje där och jag är så himla glad för den tid jag fått vara med där - jag har lärt mig jättemycket och framförallt så har jag kommit på fötter så att jag nu kan börja jobba på riktigt!


Något som jag däremot inte kommer ha separationsångest från är min gamla mobil! Jag har nu äntligen beställt en ny mobil (jag vet, jag skulle vänta till i sommar, men jag kunde inte...). Det blev dock inte den mobil som jag blev så förälskad i; den supersnygga rosa mobilen Sony Ericsson Z610i. Jag gick nämligen in på en sida där personer som köpt just denna telefon gett sina resensioner på den och det var ingen rolig läsning. De flesta skrev "Positivt - den är snygg." En skrev t.o.m. "Ska du ha den för att titta på den så kan du ju köpa den men om du ska ha en telefon, så köp den inte". "Negativt-listan" var bra mycket längre än den som var på positivt, bl.a. stod det: dåligt ljud i mediaspelaren, telefonen stänger av sig då man pratar i den, dåligt batteri m.m. Något som nästan alla också skrev var att den blev kladdig på en gång. -"Vaddå kladdig?" Tänkte jag och såg framför mig hur den blev alldeles varig som ett kladdigt sår - tills jag förstod att det var kladdig av fingertryck de måste mena att den blev. Då jag dagen efter gick till Onoff för att titta på den såg jag att det mycket riktigt var så - den var inte alls lika snygg i verkligheten som på bilderna jag sett; framförallt var den inte lika glänsande och fin med alla feta tumavtryck som syntes hur tydligt som helst! Dessutom kändes den plastig. Så jag bad en försäljare om tips på en bra telefon och ett av tipsen jag fick var Sony Ericsson W610I. Den kostade dock 3000:- på Onoff vilket jag tyckte var lite dyrt, så jag har surfat på nätet och hittat den för 2300:- på Katshing. Jag beställde den igår och har jag tur kommer den imorgon... Det är ju det här som är det jobbiga med att beställa saker jämfört med att köpa dem i butik; när man väl har bestämt sig för vad man vill ha så måste man vänta tills det har blivit skickat också... *suck*

Så här ser min blivande telefon ut. Den är rätt snygg den med. Och enligt försäljaren på Onoff så är det riktigt bra ljud i den också!

2 comments:

annakarin said...

Försäljaren har rätt, det är en bra tfn. Är en Walkman som är det man ska ha om man gillar ladda ner musik men samtidigt är den inte lika dyr som W810 och de andra Walkman. Bra val!

Karin said...

Hoppas att den funkar bra!