Thursday, May 17, 2007

Om jag hade pengar...

Inga pengar på kontot och inga pärlor i lådorna... Eller ialla fall gapar många av facken i lådorna tomma och de flesta fack är det bara några få stackars pärlor kvar i som ligger och skramlar på botten. Jag har ABSTINENS!!! Jag behöver pärlor!!! Sitter och drömmer mig bort på sidor som Pärleporten, Teardevil och Panduro förstås. Jag suktar efter pärlor som cat´s eye , sötvattenspärlor, halvädelstenar och krackelerade pärlor. Men inga pengar - inga pärlor... Jag bara längtar tills i sommar då jag får börja vikariera och äntligen få lite mer pengar i kassan. Nu är det verkligen inte roligt; sist jag fick aktivitetsstöd så hade jag 6:- kvar på kontot då jag hade betalat alla räkningar. Det sägs ju att det ska löna sig att jobba; varför får jag då mer än 2000:- MINDRE per månad än vad jag hade fått om jag varit heltidssjukskriven och gått hemma? Nej då, jag är inte bitter...


Här ovan ser ni bilder på gröna cat´s eye och rosa krackelerade pärlor.

Någonting annat som jag går och drömmer om är en ny mobil... Jag har haft min mobiltelefon i snart tre år och jag behöver verkligen en ny - batteriet är askasst på den jag har, den är repig och jag tycker verkligen att jag behöver en rosa mobil... ;-) Telefonen jag drömmer om är Sony Ericssons Z610i. När jag väl får råd att köpa den så är den väl helt omodern (vilket den förmodligen redan håller på att bli; den har ju funnits ute på marknaden i över ett halvår om inte mer tror jag) men det är den absolut snyggaste mobil jag någonsin sett, den är bara sååå söt!


7 comments:

annakarin said...

Vi säljer fortfarande bra av Z610 så den är nog inte omodern ännu. Men vill du ha en nyare rosa, vikbar mobil kan jag rekommendera Z310i! (Den har oxå en spännande funktion som heter Picture Blogging vilket kanske skulle passa dig, ta ett kort och skicka den direkt till din blogg.) Och har du tid att vänta släpper SE snart ett gäng grymt snygga telefoner. Jag har sett dem på en road show med SE i måndags där man fick titta och testa de nya modellerna.

Johanna said...

Jasså, ja jag kan i och för sig förstå att den fortfarande säljer bra - den är ju så förbannat snygg! Så Z301i är nyare... Men den är ju mycket billigare. Konstigt! Jag tycker iallafall att Z6101 är mycket snyggare. Tyvärr kommer jag inte få råd med någon ny mobil förrän tidigast i sommar då jag börjar vikariera (om ens då...). *snyft* Ska hålla koll på de nya mobiler som släpps men de kommer väl bli mycket dyrare än Z610i då den ändå funnits ett tag på marknaden. Och jag har svårt att tro att det finns någon som är snyggare än den lilla rosa superläckra Z610i... (I think I am in love!)

Malin said...

Hej! Ja du det är nog jämt saker man skulle vilja ha pengar till... En fördel med att gå och drömma om dem och att längta är att de blir mer attraktiva
och när man väll får dem så blir man oftast helnöjd =) !

Kram från syrran

annakarin said...

Z610 är en 3G-lur och har en 2.0 megapixkamera. Z310 är 2G och har VGA-kamera. En enklare tfn alltså, därav det billigare priset. Tänkte bara den kunde passa då den är billigare men ändå rosa...

Johanna said...

Aha, det är så det ligger till. Tack för tipset - billigare är ju aldrig fel! Men jag tror jag tänker satsa på Z610i tills i sommar när jag har fått lite mer pengar - den är mycket snyggare (även om den andra också är rosa).

Karin said...

2000kr!?! Hejja! Jag trodde det var marginella skillnader på ett par hundra. 2000kr är ju jättemycket, speciallt som jag antar att sjukskrivningspenningen inte var stor den heller... Om det tröstar är jag också utfattig, & snart arbetslös...

annakarin said...

Du gör ett bra val! 3G är framtiden med roliga funktioner som t.ex videosamtal. Förresten, ett tips till, på en bra sajt där de säljer tfn billigt- www.katshing.se. Fast då måste man köpa med ett abg... Å andra sidan delar man ju upp betalningen då istället för att betala allt på en gång.